Csupazöld
Az ötlet
A Zöld Matek sok éves működése közben egyre nőtt az igény bennem, hogy a kreatív matek feladatokon túl a gyerekeknek szóló egyéb eszközökkel is segítsem a zöld nevelést. Ezért döntöttem úgy 2020-ban, hogy egy külön webáruházat hozok létre, ahol csupa olyan terméket árulok, ami a fenntarthatóságra nevelést támogatja.
Eddig csak saját készítésű online termékeket árultam, most belevágtam az igazi kereskedői tevékenységbe is. Ehhez először meg kellett tervezni a termékkínálatot, nagykereskedőket felkutatni, első induló készletet beszerezni, szállítási és fizetési lehetőségeket kialakítani, szerződéseket kötni.
Mire mindez összeállt, a weboldal is elkészült.
Az igény
A Csupazöld.hu már azzal az igénnyel készült, hogy webáruházként jövedelmet termeljen, profi és megbízható online bolti működéssel. Ehhez a bankkártyás fizetési lehetőséget is fontosnak tartottam.
Egyedi arculatra volt szükség. A látogatószerzést most is folyamatosan frissülő bloggal terveztem elérni, ezért a főoldal hírportál jelleggel érdekes és aktuális olvasnivalót kínál, a cikkek vezetik az olvasót a webáruházhoz. A blog cikkeit témakörönként külön oldalra csoportosítottam.
A már jól bevált, ajándékért cserébe történő feliratkozás sem maradhatott el.
Így készült
Most is a jól bevált WordPress – Divi párost választottam, WooCommerce webshoppal. A bankkártyás fizetés megvalósítására az én kis vállalkozásomnak a Barion ajánlata volt a legkedvezőbb.
Külső megjelenésben itt is az egyszerűség volt a célom. Színben maradtam a környezetvédelem zöld színénél és új, játékos logót terveztem.
A termékekről a lehető legtöbb információt meg akartam mutatni, így a tesztelés, részletes ajánló cikk mellett egyedi termékfotókat és videókat készítettem. Ehhez kicsit el kellett merülni a termékfotózás, bevilágítás, kép- és videószerkesztés rejtelmeibe.
Mivel a tartalommarketingre alapoztam az oldal sikerét, a SEO (keresőoptimalizálás) elemek pontos beállítása is kulcsfontosságú volt.
Élesben
A Zöld Matek oldalon megszerzett, a környezeti nevelés iránt nyitott közönségnek hála az indulás jól sikerült. Kialakult a rutin a termékek beszerzésére és postázására.
Mivel viszonylag olcsó termékeket (játékok, könyvek) árultam, az egy eladáson nyerhető valódi haszon igen csekély volt. Olyan méretű forgalomnövekedésre lett volna szükség a „szemmel látható” jövedelem eléréséhez, ami rengeteg fizetett hirdetést és egy személyben sok munkaórát igényelt. Ezt a „szintlépést” viszont nem tudtam, és nem is akartam vállalni.
Így a webáruház megmaradt egy kis hobbi-projektnek. Jelenleg nem frissül a tartalom, és új termékek beszerzése sincs tervben. De az online boltocska a fennmaradó készletek erejéig, aktív marketing tevékenység nélkül tovább működik.
Ha érdekel a technika
Az alábbi bővítmények segítenek abban, hogy a Csupazöld weboldalon minden úgy működjön, ahogy elképzeltem. Ez természetesen nem az összes aktív bővítmény, csak az érdekesebbek: